over mij zeggen

over mij zeggen

Wat anderen

Wat anderen

Referenties

Onderstaand lees je de ervaringen van klanten die bij mij een coachingstraject of training hebben gevolgd:

“Ik ben bij Karin Ellen terecht gekomen, omdat ik vast zat in mijn studie en niet goed wist wat ik kon doen om deze situatie te doorbreken. Samen zijn we op zoek gegaan naar de oorzaak van mijn vastlopen.

De handvatten die Karin Ellen mij heeft aangereikt hebben niet alleen een positieve draai gegeven aan mijn studie, ook op andere vlakken heb ik mijzelf beter leren kennen. Ik heb Karin Ellen ervaren als een prettig persoon om mijn verhaal bij te doen. Mede dankzij haar hulp kan ik nu terugkijken op een succesvolle afronding van mijn studie.”

Saskia, studente rechten

“Karin Ellen is een zeer empathisch persoon. Door haar opleiding tot coach, haar levenservaringen én persoonlijkheid beheerst ze allerlei technieken om anderen te laten reflecteren en een diepzinnig gesprek te kunnen voeren, waarbij ze tot de kern van een probleem komt. Ze is een gevoelig persoon, en de omgang met Karin Ellen heb ik in het verleden tot aan het heden als zeer prettig ervaren.

In moeilijke tijden heeft Karin Ellen mij geholpen verder te komen en ik hoop nog veel van en met haar te kunnen leren. Ze is een bijzonder persoon en ik ben ervan overtuigd dat ze de hulp die ik heb mogen ontvangen ook aan anderen kan bieden, zodat men tot nuttige en bewuste inzichten kan komen.”

Marlies, dyslexiecoach

“Voor het tweede jaar op rij hebben Karin Ellen en ik  op onze middelbare school de BOF-training verzorgd voor  examenklasleerlingen van zowel de mavo, de havo als van het VWO. Beide jaren heb ik als ontspannen en plezierig ervaren. Dit komt waarschijnlijk omdat we veelal op één lijn zitten, maar er zijn ook andere redenen voor aan te wijzen:

Karin Ellen:

  • staat doorgaans positief in het leven, en straalt dit ook uit. Leerlingen ervaren dit en kunnen daar hun voordeel mee doen
  • is vriendelijk voor leerlingen, zonder klef te worden of een “doetje” te zijn
  • past zich in onverwachte situaties aan, kan het programma loslaten en ingaan op wat er op dat moment speelt bij de leerlingen
  • durft in gesprekken door te vragen en neemt als het nodig is geen genoegen met een half antwoord
  • heeft m.b.t de leerling een goed empathisch vermogen, ze voelt goed aan wat leerlingen wel en niet “nodig” hebben
  • blijft niet hangen in wat er mis is gegaan en trekt lering uit fouten voor een volgende keer
  • weet gesprekken die dreigen vast te lopen weer vlot te trekken door de juiste vragen te stellen, opmerkingen te plaatsen of juist stiltes te laten vallen
  • luistert goed en speelt adequaat in op wat leerlingen zeggen
  • weet een sfeer van gezelligheid en geborgenheid te creëren waarin leerlingen zich veilig kunnen voelen!”
Bart, BOF-trainer

“Ik heb deelgenomen aan de intervisie bijeenkomsten voor startende mentoren georganiseerd door Karin Ellen in 2015/2016.  Dit is het eerste jaar dat ik mentor ben en wel van een 3e klas Havo. Ik ben bevoegd tweede graads-docent en nog in opleiding voor eerste graads-docent.

De intervisie bijeenkomsten heb ik vanaf het begin erg waardevol gevonden. Alleen al om het feit dat er even tijd en rust is om over het mentorschap te kunnen praten.

De groep deelnemers was niet groot, vier personen, inclusief Karin Ellen. De twee andere deelnemers zijn mentor van een eerste klas. Die bevinden zich in een andere positie van het mentorschap dan ik zelf. Leerlingen in het derde jaar zijn pubers, groepsprocessen zijn daardoor anders de leerlingen staan voor een profielkeuze.

Karin Ellen slaagde er in om tijdens de bijeenkomsten de verschillende aspecten van het mentorschap aan de orde te laten komen. Daarbij gebruikte zij verschillende werkvormen:

  • Optreden als gespreksleider waarbij de deelnemers gespreksonderwerpen in kunnen brengen
  • Case studies, ingebracht door de deelnemers, en die volgens een vast stappenplan te behandelen
  • Relevante theorieën in het kort behandelen, bijvoorbeeld over leerstijlen.

Naast de door Karin Ellen aangedragen gestructureerde aanpak was er altijd ruimte voor ‘gewone’ gesprekken, even je hart luchten om even de mening van de andere deelnemers vragen. Als beginnende mentor heb ik de bijeenkomsten als waardevol en inspirerend ervaren”

Paul, docent

Heb je ook behoefte aan coaching?

Neem contact met mij op om vrijblijvend te bespreken wat ik voor je kan betekenen.